نهال گیلاس سیاه

نهال گیلاس خوشه ای سیاه نیز منشا ایرانی دارد. و با نام گیلاس سیاه مشهد نیز شناخته می‌شود. و بر پایه آلبالو تلخ و شیرین یک و دو ساله است. گیلاس خوشه ای سیاه برای کشت در مناطق کوهپایه و نیمه سردسیر توصیه می‌شود .

گیلاس با توجه به شرایط و علایق باغدار می تواند از نوع نهال گیلاس سیاه ژنوتیپ،. نهال گیلاس سیاه زود بازده، نهال گیلاس سیاه اصلاح شده و نهال گیلاس سیاه مقاوم به سرما باشد. 

نهال گیلاس خوشه ای سیاه برای افرادی که به دنبال دیر گل‌ترین و مقاوم‌ترین پایه و پیوندک هستند مناسب است. نهال گیلاس زودبازده همان‌ طور که از نام آن مشخص است برای باغدارانی که می‌خواهند زودتر به محصول برسند مناسب خواهد بود .

خصوصیات نهال گیلاس خوشه ای سیاه :

نهال گیلاس خوشه ای سیاه رشد قدی بسیار خوبی دارد .و این رشد می تواند تا 24 متری ادامه داشته باشد. این درختان با رنگ تیره، گل های خوشه ای سفید و پوست شکسته شده در تنه درخت قابل تشخیص می باشند.

درخت گیلاس‌خوشه ای سیاه می تواند بین 16 تا 24 متر از سطح زمین ارتفاع داشته باشد. گونه های دیگری از این نوع درخت به اندازه یک درختچه رشد می کنند. این درختچه طولی برابر با 8 متر یا 4 متر خواهد داشت.

این نهال با برگ های باریک قابل شناسایی می باشد. در فصل رشد برگ های درخت به رنگ سبز تیره دیده می شوند.

این درخت در اواخر فصل بهار شکوفه هایش را باز می کند. در واقع گیلاس از نظر ثمردهی معمولاً به گونه ای عمل می کند که دچار یخبندان های بهاره نشود.

میوه های نارس صاف هستند و با رنگی در تم قهوه ای متمایل به سبز دیده می شوند. در زمان بالغ شدن میوه ها، رنگ آن ها به سیاه یا بنفش بسیار تیره تغییر می کند.

گیلاس خوشه ای سیاه از گونه های مقاوم به آفت بوده و از این رو در باغبانی مورد توجه قرار می گیرد. اگر دقت کرده باشید بیشتر گیلاس های تکدانه در نوع شفاف و زیبا تولید می گردند. چون در برابر آفت ها مقاومت خوبی را از خود نشان می دهند.

ویژگی مهم گیلاس سیاه

یکی از ویژگی های مهم مربوط به نهال گیلاس خوشه ای سیاه این است که ریشه آن در وضعیت سطحی قرار دارد. این گیلاس بزرگ ترین سایز گیلاس را دارا می باشد. بیشتر در سایزهای بزرگ یا متوسط دیده می شود. چوب این نوع گیلاس دارای مقاومت خوبی نسبت به دیگر گیلاس ها می باشد. به همین خاطر ارزش قابل توجهی نیز در صنایع دارد.

میوه گیلاس سیاه نهالستان بهشت سبز
میوه گیلاس سیاه

برگ های این نوع گیلاس نیز به شکل اره می باشند. منظور از برگ های اره ای در گیلاس های خوشه ای سیاه این است که برگ های این نهال ها در حواشی خود نوک تیز می باشند. این برگ ها بیضی شکل هستند و با رنگ تیره معرفی می گردند. برگ های نهال‌گیلاس خوشه ای سیاه به شکل شفاف و براق می باشند.

پرورش و کاشت نهال گیلاس خوشه ای سیاه :

نهال گیلاس خوشه ای سیاه در نواحی معتدل امکان رشد می یابد. البته گاهی نیز با توجه و مراقبت های پی در پی می توان آن را در محدوده خشک بکارید. چون تحمل خوبی نسبت به نمک دارد. از ویژگی سایبانی این درخت به شدت استقبال می شود و به همین خاطر در برخی از کشورها برای ایجاد سایه در پارک، چمنزار و … مورد توجه قرار می گیرد.

پهنای این درخت می تواند 7 تا 15 متر باشد. ضمن اینکه ارتفاع در نظر گرفته شده برای آن نیز 15 تا 27 متر خواهد بود.

نهال گیلاس‌خوشه ای سیاه باید در وضعیت نوردهی کامل قرار داشته باشد. این موضوع از عناصر حیاتی گیلاس بوده و نمی توان آن را نادید گرفت. ساعات آفتاب نهال زیاد و ساعات سایه آن کم باشد.

رشد بسیار خوبی دارد و از همین رو باغبانان را برای بهره مندی وسوسه می کند. در واقع همواره باغبانان از نمونه نژادهایی که سریع رشد می کنند و در برابر آفت نیز مقاوم هستند، .بیشتر استقبال می کنند. چون این درخت ها می توانند آن ها را زودتر به سود برسانند.

نهال گیلاس خوشه ای سیاه
نهال گیلاس خوشه ای سیاه

خاک مناسب

خاکی که برای رشد نهال گیلاس سیاه مورد توجه قرار می گیرد، باید از نوع رسی و ماسه ای باشد. این نسبت سبب زهکشی منظم خاک نهال گیلاس خوشه ای سیاه خواهد شد.

وضعیت اسیدیته خاک را مورد بررسی قرار دهید، این گیاه خاک های اسیدی و خنثی را ترجیح می دهد. البته این میزان اسیدیته باید در حد نرمال و مورد نیاز باشد.

از نظر جوانه زنی بسیار پربار بوده و به همین خاطر سایبان زیادی ایجاد می نماید.

از نظر آبیاری به حد متوسط در آبیاری نیاز خواهد داشت.

برداشت نهال گیلاس تکدانه سیاه :

زمان گلدهی  گیلاس‌خوشه ای سیاه از اردیبهشت تا اواخر خرداد می باشد. در آخر تابستان می توانید محصول این درخت را برداشت نمایید.در واقع نهال گیلاس سیاه در انتهای فصل تابستان رسیدگی را تجربه می کند.

این میوه ابتدا به رنگ قرمز، سپس به رنگ آلویی و در نهایت نیز به رنگ سیاه می رسد. توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید از نهال گیلاس خوشه ای سیاه بهره مند شوید، باید صبور باشید و اجازه دهید این سیکل به خوبی طی شود. این در حالی است که بسیاری از گیلاس ها در همان تیر ماه و نهایتاً مرداد به خوبی بالغ و رسیده می شوند. زمان در مورد بالغ شدن گیلاس تکدانه کمی بیشتر از حد تصور شما خواهد بود.

گیلاس خوشه ای سیاه کمیاب
گیلاس خوشه ای سیاه کمیاب

نهال گیلاس خوشه ای سیاه بسیار مورد علاقه پرندگان و حشرات می باشد .و بلافاصله پس از رسیده شدن مورد حمله پرندگان و حشرات قرار خواهد گرفت. بنابراین مراقبت از درخت گیلاس‌خوشه ای سیاه اهمیت زیادی دارد. این مراقبت در زمان ثمردهی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

یکی از ویژگی های بارز این درخت، پوسته پوسته شدن تنه آن می باشد. ضمن اینکه این تنه به رنگ قرمز قهوه ای بوده و پوسته بیرونی آن بسیار شکننده خواهد بود.

نهالستان بهشت سبز گیلاس خوشه ای سیاه

توجه داشته باشید که :

فروش نهال‌گیلاس خوشه ای سیاه ، در نهالستان بهشت سبز با شناسنامه. و گواهی بهداشت تحت نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد.و همچنین تمامی نهال ها به صورت تضمینی ارائه میشود.

نهال فروشی بهشت سبز تولید کننده نهال‌گیلاس خوشه ای سیاه ، در کشور آماده ارسال. و فروش نهال گیلاس‌خوشه ای سیاه به تمامی مناطق ایران می باشد.

نهالستان بهشت سبز آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین. و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.

تولید بیش از 1000 نوع نهال خوشه ای کمیاب در سال .با بهترین کادر مجرب تولید کننده محصولات کشاورزی زیر نظر جهاد کشاورزی. ارسال به تمامی نقاط کشور با بسته بندی عالی در نهالستان بهشت سبز .

خرید

برای خرید و همینطور اطلاع بیشتر از قیمت نهال‌گیلاس خوشه ای سیاه .نحوه خرید اینترنتی نهال‌گیلاس خوشه ای سیاه لطفا با نهالستان تماس حاصل فرمائید.

تماس با نهالستان

شماره تماس : 09141804002

شماره تماس : 09038751942

پشتبانی 24 ساعته.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *