گردو خوشه ای پکان

گردو خوشه ای پکان ،گردوی آمریکایی مناسب مناطق گرمسیر یا پکان. (L ( Carya illinoensis  از خانواده Juglandacea جنس Carya و .گونه زراعی illinoensis دارای بیش از ۳۰۰ رقم مختلف است که در نقاط گرمسیری و نیمه گرمسیری قابل کشت می باشد. گردو پکان درختی بلند، افراشته و پر طاقت. دارای شاخه های وزین و پیچ خورده و برگ سبز روشن و سایه انداز متوسط است.

دمای مناسب نهال گردو خوشه ای پکان

واریته های گوناگون آن مناسب شرایط اقلیمی مختلف می باشد اما بطور کلی گردو پکان برای ازدیاد محصول، به گرمای زیاد تابستان نیاز دارد.گردو پکان تنها رقم از جنس گردوئیان است که نیاز سرمائی پائینی داشته .و در مناطق نیمه گرمسیری، به خوبی رشد و نمو کرده و محصول مناسب با کیفیت بالائی تولید می­کند.

گردو آمریکایی بومی جنوب شرقی آمریکا و مکزیک است. تفاوت این گردو با سایر گردو ها .غیر از تفاوت های ظاهری پوسته سبز و شکل بیضی آن، در این است که ۹۸ درصد گردو را مغز آن تشکیل می دهد . زیرا این گردو برخلاف سایر گردو ها دارای جداره ی سخت جداکننده در داخل هسته نمی باشد. مغز این گردو از سایر گردو ها چربتر می باشد.

رشد درخت گردو خوشه ای پکان

ارتفاع درخت گردو پکان به ۱۸ تا ۴۵ متر میرسد. قطر تاج پوششی درخت بین ۱۲ تا ۲۰ متر متغیر است. برگ های درخت گردو پکان متناوب و مرکب به طول ۳ تا ۱۵ سانتیمتر و دارای ۱۰ تا ۱۵ برگچه با .دندانه های ریز به طول ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر و پهنای ۲ تا ۷ سانتیمتر و به رنگ سبز روشن می باشند. قبل از خزان، برگ ها به رنگ طلائی شفاف در می آید.

میوه پکان خوراکی قهوه ای مایل به قرمز یا قهوه ای روشن، کشیده و باریک .صاف، به طول۲تا ۴ سانتیمتر و دارای پوست نازک است. گردو پکان ریشه استقراری عمیق و ریشه های جانبی سطحی دارد .و کشت و کار عمیق در اطراف درخت به آن صدمه می زند. از نظر سرعت رشد، درخت گردو پکان در سال های اول کندتر و بعد از چند سال سرعت رشد متوسط پیدا می کند.

بزرگترین مرجع تولید گردو خوشه ای پکان
بزرگترین مرجع تولید گردو خوشه ای پکان

ویژگی های مغز گردو خوشه ای پکان

مغز میوه گردو پکان از لذیذترین خشکبارها بوده و ارزش غذائی بالائی دارد. میزان بالای اسید اولئیک در پکان از ویژگی های منحصر به فرد این رقم است. در برخی از ارقام پکان، میزان اسید اولئیک بیش از دو برابر گردوی معمولی بوده و به بیش از ۷۵ درصد می رسد. امروزه در دنیا توسعه کشت پکان در مناطقی که محدودیتی .از نظر اقلیمی  برای این درخت ندارند بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کشور آمریکا بزرگترین تولید کننده گردو پکان در دنیا بوده و تولید و عرضه ارقام تجاری را در انحصار خود دارد.

از گردو خوشه ای پکان در تهیه انواع کیک و نان استفاده می شود. این رقم منبع انواع ویتامین ها و مواد معدنی بویژه ویتامین های ب، آ، ای، کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و پتاسیم است.

توجه داشته باشید که :

فروش نهال گردوخوشه ای پکان، در نهالستان بهشت سبز با شناسنامه. و گواهی بهداشت تحت نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد.و همچنین تمامی نهال ها به صورت تضمینی ارائه میشود.

نهال فروشی بهشت سبز تولید کننده نهال گردو خوشه ای پکان، در کشور آماده ارسال. و فروش نهال گردوخوشه ای چندلر به تمامی مناطق ایران می باشد.

نهالستان بهشت سبز آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین. و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.

تولید بیش از 1000 نوع نهال خوشه ای در سال .با بهترین کادر مجرب تولید کننده محصولات کشاورزی زیر نظر جهاد کشاورزی. ارسال به تمامی نقاط کشور با بسته بندی عالی در نهالستان بهشت سبز .

خرید

برای خرید و همینطور اطلاع بیشتر از قیمت نهال گردو خوشه ای پکان .نحوه خرید اینترنتی نهال گردوخوشه ای پکان لطفا با نهالستان تماس حاصل فرمائید.

تماس با نهالستان

شماره تماس : 09141804002

شماره تماس : 09038751942

پشتبانی 24 ساعته.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *