نهال بادام مامایی یکی از ارقام تولیدی کشور ایران میباشد مشتریان عزیز برای خرید نهال بادام مامایی با بهترین قیمت با شماره های سایت تماس حاصل فرمایید این رقم از ارقام دیر گل بوده و مناسب مناطق سردسیر میباشد برای خرید بهترین نهال بادام میتوانید با مشاوره نهالستان بهشت سبز خرید فرمایید .

بادام مامایی

این رقم بومی کشور ایران بوده و بیشتر در شهرکرد و آذربایجان کاشت و برداشت میشود  این رقم بسیار که با کیفیت است . 

درخت بادام مامایی؛ دیرگل با استقامت مناسبی در برابر سرما در زمستان و گرما در تابستان آمادگی کاشت در تمام مناطق ایران را دارد. کاشت این (seedlings) را با توجه به بازدهی در خاک ایران و جایگاه خاص در بازار فروش حتما پیشنهاد می کنیم. به خصوص در مناطق نسبتا سردسیر، بیشترین بازدهی را به همراه خواهد داشت.

مشخصات بادام مامایی

آخر پاییز یا اول زمستان مناسب ترین زمان ممکن برای کاشت نهال بادام مامایی، می باشد. این زمان با توجه به میان گلی نهال کمک به رفع نیاز سرمایی و رشد ریشه ها خواهد کرد. اگر خواب نهال تا اواخر زمستان رفع نشود، میوه های بادام در فصل برداشت از مرغوبیت کافی برخوردار نخواهد بود. بنابراین انتخاب زمان مناسب در میوه نهایی درخت و سود اقتصادی فروش بادام ها تاثیر گذار می باشد.

در هنگام کاشت بعد از پخش ریشه نهال؛ گودال را طوری از خاک پر می کنیم که محل اتصال ساقه و ریشه روی خاک قرار بگیرد.

در مورد نهال های پیوندی، نقطه پیوند حداقل ۱۰ سانتی متر با سطح خاک فاصله داشته باشد. ترجیحا کاشت با همکاری یک فرد متخصص و با تجربه در این زمینه انجام شود. بعد از کاشت با توجه به اهمیت نور رسانی احتمال واکنش های شب تنجشی در شب نسبت به طیف نورها وجود خواهد داشت.

اما چاله های مناسب این نهال بادام را چگونه طراحی کنیم؟
به خاطر رشد عمودی ریشه های درخت بادام مامایی، حتما چاله ها را عمیق حفر نمایید. به همین دلیل زمین را برای کاشت نهال تا عمق ۸۰ الی ۱۰۰ سانتی متر گود می کنیم.

هنای گودال نیز برای پخش راحت ریشه ی نهال بادام مامایی، معادل ۸۰ سانتی متر باشد. در نهایت نیز کف گودال ها با ترکیبی از خاک نرم و کود مناسب پوشانده شود. برای انجام این اقدامات چندین ماه پیش از کاشت در فصل تابستان اقدام کنید. این مهلت زمانی خاک و زمین را در شرایط مساعد تری برای کاشت قرار می دهد.

نهال بادام مامایی

  • فاصله ی مناسب کاشت و پرورش نهال بادام مامایی:
  • فاصله بین درختان بادام معمولا به صورت مربعی طراحی می شود.
  • فاصله ای بین ۴ تا ۶ متر میان این نهال های بادام کفایت می کند.
  • در زمین های شیب دار معمولا امکان فاصله گذاری کمتر وجود خواهد داشت.
  • رعایت فاصله به بابت اندازه نسبتا بزرگ درخت بالغ بادام مامایی، بیشتر اهمیت پیدا می کند.
  • به این منظور بعد از آماده سازی زمین برای حفر چاله ها اقدام به تعیین فواصل می کنیم. بعد از این مرحله نوبت به کندن گودال ها در محل های تعیین شده می رسد.

نهال های بادام مامایی در چندمین سال پس از کاشت به بار می نشیند و باردهی درخت بالغ آن چه مقدار می باشد:
بعد از کشت نهال بادام مامایی، در همان اولین سال منتظر میوه های بادام مامایی، باشید. این رقم با امتیاز زود بازدهی، خیلی زود برای باغداران سود فروش بادام را به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این درخت با باردهی بالا تولید فراوان بادام را در زمان بلوغ به ارمغان می آورد. به طوریکه در این زمان ۲۰ تا ۳۰ کیلو بادام خشک حاصل برداشت از هر درخت خواهد بود. بنابراین حداکثر عملکرد درخت در هکتار سالانه به تولید ۴ تن بادام می رسد.

دستیابی به این میزان باردهی با نگهداری اصولی تا تکمیل بلوغ درخت ممکن خواهد شد.

خرید

برای خرید و همینطور اطلاع بیشتر از قیمت نهال بادام مامایی.نحوه خرید اینترنتی نهال بادام لطفا با نهالستان تماس حاصل فرمائید.

تماس با نهالستان

شماره تماس : 09141804002

شماره تماس : 09038751942

پشتبانی 24 ساعته.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *