نهال بادام فرانیس یکی از ارقام پربار بوده و دارای نهالی به صورت خوشه ای میباشد

این ارقام از بعد از کاشت در شرایط مناسب رشد بسیار بالایی دارد

در نهالستان بهشت سبز این ارقام با بهترین قیمت به صورت اصلاح شده به فروش میرسد.

بادام فرانسه که درختی پرطرفدار در باغ‌ها و مزارع میوه میباشد، این نهال دارای برگ‌ها و چوب مناسبی است که کاربردهای زیادی دارد. از چوب بادام فرانسه معمولاً برای تولید مبلمان و صنایع چوبی استفاده می‌شود و برگ‌های آن نیز در مواردی به عنوان تغذیه دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نهال بادام فرانیس دیرگل

بادام فرانیس یکی از ارقام بادام است و نام لاتین آن Ferragnes Almond میباشد، نوع باروری این رقم بادام شبیه سایرین بوده و ناسازگار است، جالب است بدانید بادام فرانیس در اصل متعلق به کشور فرانسه میباشد و در ابتدا یک محصول وارداتی در کشور ما محسوب میشد، اما خوشبختانه و در چند سال اخیر خیلی از نهالستان های موجود در کشور اقدام به کاشت و پرورش این رقم بادام کردند.

ویژگی های بادام فرانیس

خاستگاه نهال بادام فرانیس: فرانسه


قامت: عمودی با شاخ و برگ زیاد
محل استقرار میوه: روی گل خوشه های بالایی
زمان گل دهی: خیلی دیرگل
برداشت: شهریور ماه
عادت باردهی: اسپور
پوسته: سبز که به راحتی جدا میشود
سختی پوست: کاغذی پربار
درصد دوقلو زایی: ۵۰ درصد
مغز بادام: متوسط ولی با رویت مطلوب و صاف، متشکل از یک لایه نازک به رنگ قهوه ای روشن
نسبت مغز به پوست: ۹۰ درصد
وزن: متوسط
مغز بادام: یک گرم
شکل برگ ها: نیزه ای، باریک، دراز و نوک تیز و کمی موج دار و بسته به ژنوتیپ با لبه های صاف یا مضرس
گل ها: سفید یا صورتی رنگ
عمر مفید بادام فرانیس: ۳۵ تا ۴۵ سال
ارتفاع درخت: ۸-۶ متر

فروش بادام فرانیس و قیمت آن

قیمت بادام فرانسه یا هر نوع محصول دیگر میوه‌ای ممکن است به شدت تغییر نماید و از تعداد عوامل مختلفی، از جمله منطقه جغرافیایی، فصل، اقبال مصرف‌کنندگان، شرایط آب‌وهوایی، و تولید کنندگان، تأثیر بپذیرد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر درباره قیمت‌ها، بهتر است به منابع معتبری مانند سایت‌های خرده‌فروشی معتبر یا بازارهای محلی مراجعه کنید.

میزان باردهی درخت بادام فرانسه (Juglans regia) می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد

سن درخت: درختان بادام فرانسه اغلب بعد از رشد و بلوغ کامل به باردهی می‌رسند، اما ممکن است درختان جوان تا سنین بلوغ به باردهی نیز برسند.نهال بادام فرانیس


شرایط آب و هوایی: مقدار باردهی درخت بادام فرانسه بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه دارد. درختان بادام فرانسه برای رشد و باردهی به آبیاری مناسب نیاز دارند.
نور و نیروی خورشید: توانایی باردهی درخت بادام فرانسه نیز به میزان نور و نیروی خورشیدی که دریافت می‌کند بستگی دارد. درختان با دسترسی به نور کافی معمولاً باردهی بهتری دارند.


کود و مراقبت‌های زراعی: استفاده از کودهای مناسب و مراقبت‌های زراعی صحیح، به باردهی بهتر درخت بادام فرانسه کمک می‌کند.
به طور کلی، درخت بادام فرانسه پس از رشد و بلوغ، معمولاً سالانه باردهی دارد و میوه‌های خرد شده و کرکی دارد که از نظر زیبایی و ارزش غذایی برای بسیاری از افراد جذاب میباشد. البته، میزان باردهی دقیق برای هر درخت و منطقه خاصی ممکن است متفاوت باشد، و این به شرایط محیطی و مدیریت باغبانی و کشاورزی برمی‌گردد.

 مشخصه بادام فرانسیس
بادام فرانیس یکی از ارقام اصلاح شده و به روز نهال بادام موجود در دنیا میباشد و همچنین جزو دیرگل ترین بادام نیز محسوب میشود و همین ویژگی باعث شده درصد خسارت وارد شده به این نهال به شدت کاهش پیدا کند و کاشت و پرورش این محصول صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد، از طرفی پوست این بادام کاغذی بوده که استفاده و مصرف آنرا آسان میکند.

ویژگی خاک مورد نیاز برای پرورش بادام فرانیس

توصیه میشود نهال بادام فرانیس را در خاکی که به خوبی زهکشی شده بکارید، البته جالب است بدانید که این بادام در انواع گوناگون خاک رشد می کند و می تواند در خاک شنی، لومی یا خاک رسی نیز کاشته شود، اما در حالت کلی درختان بادام بهترین رشد را در خاکی با PH حدود ۶٫۵ خواهند داشت، به این نکته نیز توجه داشته باشید که به دلیل حرکت عمودی ریشه بادام خاک باید دارای عمق مناسب باشد.

باغ داران و مشتریان عزیر جهت خرید نهال بادام فرانیس با شماره های سایت تماس حاصل فرمایید

خرید

برای خرید و همینطور اطلاع بیشتر از قیمت نهال بادام فرانیس.نحوه خرید اینترنتی نهال بادام لطفا با نهالستان تماس حاصل فرمائید.

تماس با نهالستان

شماره تماس : 09141804002

شماره تماس : 09038751942

پشتبانی 24 ساعته.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *