نهال توت موزی

نهال توت خوشه ای موزی که از کمیاب‌ترین ارقام نهال توت به شمار می‌رود،. از ارقام غیر بومی محسوب شده و از کشور چین سرچشمه می‌گیرد. این نهال از بازارپسندی بسیار خوبی برخوردار است .و طعم شیرین و برداشت آسان آن، موجب افزایش روزافزون طرفداران این نوع توت شده است.

درخت توت موزی به دلیل شکل ظاهری‌ میوه اش به این اسم معروف شده است. این درخت میوه‌هایی با طول دراز دارد؛ به طوری که هر عدد توت موزی اندازه‌ای 4 الی 5 برابر یک توت سفید معمولی دارد. اندازه و شکل توت موزی نه تنها موجب افزایش خرید نهال توت موزی شده، .بلکه باعث سهولت در چیدن توت‌ها نیز می‌شود و از این رو کاشت این نهال .می‌تواند از پرسودترین تجربه‌ها برای باغداران نوپا و یا مجرب باشد.

توت خوشه ای موزی
توت خوشه ای موزی

آب و هوای مناسب جهت رشد هرچه بهتر نهال توت‌خوشه ای موزی و باردهی بسیار مطلوب، آب و هوای نیمه سرد تا نیمه گرمسیری می‌باشد؛ .گرچه این نهال تاب‌آوری نسبتا خوبی در نواحی سرد نیز دارد. لازم به ذکر است که به صورت کلی، این نهال به طور گسترده قابل کشت و بهره‌برداری در اقلیم‌های مختلف است.

مشخصات درخت توت خوشه ای موزی

همانطور که گفته شد درخت توت خوشه ای موزی از ارقام غیر بومی است که منشأ آن به کشور چین برمی‌گردد. این نهال اولین بار در ایران با پیوند به نهال توت سفید باردهی کرده و پس از آن مورد تکثیر و فروش قرار گرفت. توت‌های موزی به دست آمده طعمی بسیار شیرین و عالی داشته و به علت شکل ظاهری خاص میان افراد نیز از محبوبیت فراوانی برخوردارند.

توت‌خوشه ای موزی ابتدا از شرق آسیا و کشور چین نشأت پیدا کرد. و به صورت طبیعی یا با پیوند به سایر ارقام نهال توت، به سایر کشورهای جهان از جمله کشور ایران راه یافته است.

فاصله مناسب کاشت نهال توت خوشه ای موزی

از مهم‌ترین عامل‌های موثر بر رشد و باردهی درخت توت موزی و کیفیت میوه‌های آن، رعایت فاصله کاشت این درخت می‌باشد. به هنگام کاشت درخت توت موزی باید توجه داشت که فاصله مناسب جهت کاشت هر اصله .در مناطق با شیب کم 4*4 متر و 5*4 متر است.

رعایت فاصله کاشت مناسب و دقت در کاشت نهال توت، موجب برطرف شدن کامل نیاز آفتابی و عدم تداخل ریشه‌ها در زیر خاک می‌شود که در نهایت رشد و باردهی بسیار خوب درخت توت موزی را در پی خواهد داشت.

خصوصیات ظاهری میوه توت موزی

توت موزی یک میوه بسیار خوشمزه و شیرین هست که از پیوند موز و توت است(ظاهری مانند توت و اندازه ای مانند موز دارد) اندازه هر توت موزی حدودا 3 بند انگشت تا کف دست است. توت موزی مانند توت های معمولی به دو رنگ قرمز و زرد است که البته زردش خوشمزه تر میباشد.

میوه توت موزی
میوه توت موزی

منحصر به‌ فردترین ویژگی توت موزی، طول بلند آن است. طول هر عدد توت موزی گاهی به 20 سانتی‌متر هم می‌رسد که در مقایسه به سایر توت‌های معمولی به خصوص توت سفید، حدود 4 تا 5 برابر بلندتر بوده و همین خصوصیت موجب چیدن بسیار آسان میوه به هنگام برداشت محصول می‌شود.

توت‌های موزی می‌توانند رنگ‌های سفید، قرمز و یا ارغوانی داشته باشند. اما طعم میوه در تمامی این‌ رنگ‌ها یکسان و بسیار شیرین و خوشمزه می‌باشد.

ارتفاع درخت توت موزی

درخت توت موزی رشد طولی بسیار خوبی دارد .به طوری که با قرار گرفتن در شرایط ایده‌آل و نگهداری مناسب، ارتفاعی تا 25 متر را نیز خواهد داشت. به طور متوسط هر درخت توت خوشه ای موزی می‌تواند ارتفاعی از 10 متر الی 20 متر را دارا باشد. در سنین کمتر این درخت ارتفاعی در حدود 10 تا 15 متر دارد .که به سطح مراقبت باغداران، نحوه کاشت نهال توت موزی، نوع خاک، میزان آبیاری و نظایر آن وابسته است.

مقومت سرمایی درخت توت موزی

نهال توت خوشه ای موزی از مقاومت سرمایی بالایی برخودار است و همین ویژگی قابلیت کاشت این نهال در اغلب مناطق ایران را فراهم کرده‌ است.

نهالستان بهشت سبز
نهالستان بهشت سبز

عمر اقتصادی

درخت توت خوشه‌ای موزی عمر اقتصادی متوسطی دارد و عمر مفید این نهال به طور میانگین 25 سال می‌باشد.

مقاومت در برابر افات درخت توت موزی

مقاومت درخت توت موزی نسبت به آفات شایع ارقام توت بالا بوده و در برابر خشکی نیز تاب‌آوری قابل قبولی دارد. باغداران توجه داشته باشند که با وجود مقاومت خوب این نهال، سمپاشی‌ها و مراقبت‌های لازم جهت دفع آفات. باید به طور منظم انجام گیرد تا خسارتی به باغات توت موزی وارد نشود.

حداکثر عملکرد میوه در هکتار

درخت توت خوشه ای موزی از پربازده‌ترین ارقام درخت توت به شمار می‌رود. عملکرد سالانه این درخت در هر هکتار به 1.5 الی 2 تن می‌رسد که میزان بسیار خوبی جهت برداشت از درختان توت می‌باشد. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، هر اصله نهال توت در سال‌های اولیه کاشت باردهی حدود 18 کیلوگرمی دارد که نشان از بازده بالای درخت توت‌خوشه ای موزی می‌باشد.

باردهی درخت توت خوشه ای موزی

زمان محصول ‌دهی درخت توت موزی در صورت رعایت تمامی نکات کاشت این درخت .و رفع نیازهای آبی و آفتابی، در اوایل تابستان و در فصل تیرماه خواهد بود. به هنگام برداشت محصول باید توجه کرد که به هیچ‌وجه فشار زیادی به میوه‌ها وارد نشود؛ .چرا که میوه‌های این رقم از نهال توت بسیار حساس بوده و به راحتی له می‌شوند.

درخت توت موزی نهالستان بهشت سبز
درخت توت موزی نهالستان بهشت سبز

قدرت رشد درخت توت موزی

قدرت رشد درخت توت موزی بسیار خوب و مطلوب بوده .و ارتفاع این درخت گاهی اوقات تا 25 متر نیز می‌رسد؛ اما به طور میانگین .طول تنه درختان توت موزی از 10 متر الی 20 متر می‌باشد.

رقم گرده افشان نهال توت خوشه ای موزی

نهال توت خوشه ای موزی برای بارور شدن نیاز به گرده افشان از ارقام مناسب توت دارد. مطلوب است به هنگام کاشت این نهال در ازای هر 30 اصله نهال. یک اصله رقم گرده افشان جهت باروری و رشد بهتر نهال کاشته شود.

پایه درخت

درخت توت خوشه ای موزی را می‌توان با دو پایه بذری و پیوندی از نهالستان‌های معتبر کشور خریداری کرد.

زمان گلدهی نهال توت خوشه ای موزی

گل دهی نهال توت خوشه ای موزی بسته به نوع آب و هوای ناحیه و قرارگیری در شرایط مطلوب زمان‌های متفاوتی دارد.؛ اما این تفاوت زمانی، چندان زیاد نیست و حداکثر اختلاف در حد یک ماه است. به طور کلی مشاهده می‌شود که درخت توت خوشه ای موزی در اوایل ماه اردیبهشت گلدهی خود را آغاز می‌کند؛ اما .در برخی از نواحی به علت شرایط آب و هوایی بهتر، مرحله گلدهی این درخت در اواخر یا اواسط ماه فروردین شروع می‌شود.

مدت آبیاری

ارقام نهال توت نیاز آبی فراوانی دارند و نهال توت‌ خوشه‌ای موزی از این قاعده استثنا نیست. این نهال به طور طبیعی به حدود 600 الی 700 سانتی‌متر مکعب آب بارش نیاز دارد .تا رشد طبیعی و بدون آبیاری مصنوعی خود را طی کند. در صورتی که این میزان آب به علت اقلیم منطقه به نهال نرسد، .باغداران باید دو نوبت در هر هفته و در هر نوبت مقدار 10 الی 12 لیتر آب به درخت توت موزی بدهند .تا نهال فرایند رشد مطلوبی را طی کند.

توت خوشه ای موزی بی نظیر
توت خوشه ای موزی بی نظیر

توجه داشته باشید که :

فروش نهال توت خوشه‌ای موزی ، در نهالستان بهشت سبز با شناسنامه. و گواهی بهداشت تحت نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد.و همچنین تمامی نهال ها به صورت تضمینی ارائه میشود.

نهال فروشی بهشت سبز تولید کننده توت خوشه‌ای موزی در کشور آماده ارسال. و فروش نهال‌ توت خوشه ای موزی به تمامی مناطق ایران می باشد.

نهالستان بهشت سبز آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین. و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.

تولید بیش از 1000 نوع نهال خوشه ای کمیاب در سال .با بهترین کادر مجرب تولید کننده محصولات کشاورزی زیر نظر جهاد کشاورزی. ارسال به تمامی نقاط کشور با بسته بندی عالی در نهالستان بهشت سبز .

خرید

برای خرید و همینطور اطلاع بیشتر از قیمت ‌نهال‌ توت خوشه‌ای موزی .نحوه خرید اینترنتی‌ نهال توت خوشه ای موزی لطفا با نهالستان تماس حاصل فرمائید.

تماس با نهالستان

شماره تماس : 09141804002

شماره تماس : 09038751942

پشتبانی 24 ساعته.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *