نهال خرمالو گوجه ای

نهال خرمالو خوشه ای گوجه ای یکی از ارقام درختان خرمالو میباشد میوه آن شبیه سیب گلدن و مقدار تانن آن کم است .بطوریکه میتوان آنرا نزدیک به رسیدن و رنگ گرفتن مصرف نمود. در میان باغبانان به ،خرمالوی گوجه ای، معروف است.

مقدار محصول یک درخت خرمالو بطور متوسط از ۱۰۰-۲۰ کیلوگرم در سال می باشد. طول میوه ،خرمالو، cm 8 و شکل آن تقریباً گرد شبیه سیب و رنگ آن ابتدا زرد و بتدریج تغییر رنگ داده قرمز کم رنگ می گردد. وزن متوسط میوه ،خرمالو،از ۹۰ تا ۲۵۰ گرم می باشد.

این نهال به نهال خرمالو دل گاوی نیز مشهور است .نهال خرمالو گوجه ای و خرمالو دل گاوی با قد ۱.۵ متر به بالا تضمینی گلدانی ۲ ساله و ریشه لخت ۱ ساله نهال سالم به صورت عمده و خرده به فروش میرسد.

خرمالو میوه ای جادویی است که به دلیل فواید و خواص فوق العاده ای که دارد برای سلامتی بسیار مفید است. ولی مصرف بیش از اندازه آن نیز میتواند مخاطراتی به همراه داشته باشد.

درخت خرمالو گوجه ای خوشه ای

آبیاری نهال خرمالو خوشه ای گوجه ای

نهال خرمالوخوشه ای گوجه ای در فصل بهار به آب كمتری نیاز دارد و در فصل تابستان با گرم شدن هوا نیاز به آب بیشتری دارد. بطور کلی این گیاه در تابستان به هفته ای دو مرتبه آبیاری کامل نیاز دارد.

خاک مناسب کاشت نهال خرمالوخوشه ای گوجه ای

خاک مناسب نهال خرمالو گوجه ای باید سبک و قابل نفوذ به آب و حاصلخیز باشد. بهترین خاک برای این درخت، خاکهای مرطوب و خنک است که اصولاً باغات قدیمی که خاکهای حاصلخیزتری دارند بهتر جواب می دهند.

کوددهی نهال خرمالو خوشه ای گوجه ای

درخت خرمالو خوشه ای گوجه ای نیاز به کودهای دامی پوسیده فراوان دارد. همچنین داخل منازل به دلیل اینکه حجم خاک باغچه کم است و محیط رشد ریشه محدود می باشد. بهتر است جهت تغذیه درختان خرمالو گوجه ای از کودهای نیمه آلی استفاده گردد .که در اسفند ماه پس از رفع سرمای زمستان به ازای هر درخت خرمالو ۴ تا ۵ کیلوگرم در سطح باغچه پخش کرده. و عمل شخم زنی انجام می گیرد. عمل شخم زنی باید در اسفند ماه انجام گیرد.

میوه درخت خرمالو خوشه ای گوجه ای
میوه درخت خرمالو خوشه ای گوجه ای

برداشت میوه خرمالو گوجه ای

میوه خرمالو گوجه ای زمانی كه قرمز شد، هنوز نرسیده است .و میوه نارس آن حاوی مقدار زیادی تانن بوده و بهتر است كه میوه روی درخت بماند تا عمل رسیدن اتفاق بیفتد. ولی چنانچه شرایط مساعد نباشد و سرما و یخبندان در فصل پاییز زودتر شروع شود میوه را نیمه نارس برداشت كرده .و عمل رسیدن میوه در انبار صورت می گیرد.

آفات و امراض نهال خرمالو خوشه ای گوجه ای:

مگس سفید و تریپس ها می تواند به پوست میوه خرمالو صدمه زده و موجب بدرنگ شدن میوه خرمالو گردند. حیوانات موذی مانند موش نیز می تواند به ریشه درخت خرمالو صدمه وارد آورند.زود گلدهی ، ریزش محصول و ترک خوردن میوه در اطراف کاسبرگ وآفتاب سوختگی میوه از امراض درخت خرمالومی باشد.

ریزش میوه پدید ه ای طبیعی در درختان میوه و خرمالو است و در عین حال تغذیه گیاه خرمالو با کودهای پوسیده حیوانی به مقدار کافی می تواند از ریزش میوه به نحو موثری جلوگیری نماید.

خاصیت و مزایای میوه خرمالو گوجه ای

میوه ها نقش به سزا و تاثیر گذاری بر سلامت جسم و روح انسان ها دارند .که هر کدام از آنها به دلیل خواص فراوان که دارند پراهمیت هستند. خرمالو  میوه‌ای است مختص فصل پاییز که شاید در بین همه مردم طرفدار پر و پا قرص نداشته باشد .اما دارای خواص شگفت انگیز زیادی است.

خرمالو جزو میوه های خوشمزه و عجیب و غریب است که در عین خوشمزه بودن دارای خواص درمانی هم هست.

خرمالو گوجه ای خوش طعم
خرمالو گوجه ای خوش طعم

توضیح اجمالی در مورد میوه‌ خرمالو

یکی از میوه‌‌های خوشمزه پاییزی خرمالو است. نام فارسی این میوه به خاطر طعم آن که تلفیقی از مزه خرما و آلو است، خرمالو گذاشته شده و جالب آن که نام انگلیسی این میوه از همین نام فارسی گرفته شده است.

خرمالو درختی از گیاهان گلدار دولپه‌ای است که تقریباً دارای ۵۰۰–۴۵۰ گونه برگریز و درختان همیشه سبز است. اکثر این‌گونه‌ها متعلق به مناطق گرمسیر هستند و فقط تعداد کمی از آنها در آب و هوای معتدل قابلیت رشد دارند.

خرمالو دارای انواع خاصی با رنگ های متفاوت است :

۱. خرمالوی ژاپنی است که خوش طعم بوده و دارای برگهایی پهن و سفت است.

۲. خرمالوی آمریکایی

۳. خرمالوی سیاه که نوع نارس آن پوستی سبز و گوشتی سفید دارد و در زمان رسیدن به رنگ سیاه در می‌آید.

۴. مابولو یا سیب مخملی نیز وجود دارد که متعلق به فیلیپین است و رنگ قرمز روشن دارد.

۵. خرماندو که متعلق به جنوب غربی آسیا و جنوب شرقی اروپا است.

انواع خرمالو گوجه ای

خرمالو ها دو نوع هستند:گس و غیر گس . خرمالو گوجه ای گس قابل خوردن نیست چون حاوی سطح بالایی از تانین هستند . در حالی که غیر گس آن ، به هنگام رسیدن تانین را از دست می دهند.

این میوه می تواند خام و نیز در حالت خشک خورده شود، همچنین به تعدادی از دسرها و غذاها نیز اضافه می شود. این میوه شیرین کالری بسیار پایینی دارد. اکنون که کمی در مورد فواید و عوارض جانبی میوه دانستید، باید به دقت مصرف کنید. مقدار صحیح میوه به دلیل درست به سلامتی کمک می کند.

خرمالو گوجه ای
خرمالو گوجه ای

مواد مغذی خرمالو گوجه ای

خرمالو غنی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین B6، و همچنین فیبر غذایی، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. آنها همچنین دارای ترکیبات ارگانیک هستند که حاوی کاتچین ها، گالاکتاچین، اسید بوتولینیک و ترکیبات مختلف کاروتنوئیدی هستند که در ترکیبات ویتامین B قرار دارند.

توجه داشته باشید که :

فروش نهال خرمالو خوشه ای گوجه ای ، در نهالستان بهشت سبز با شناسنامه. و گواهی بهداشت تحت نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد.و همچنین تمامی نهال ها به صورت تضمینی ارائه میشود.

نهال فروشی بهشت سبز تولید کننده نهال‌ خرمالو خوشه ای گوجه ای  در کشور آماده ارسال. و فروش نهال‌ خرمالو خوشه ای گوجه ای به تمامی مناطق ایران می باشد.

نهالستان بهشت سبز آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین. و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.

تولید بیش از 1000 نوع نهال خوشه ای کمیاب در سال .با بهترین کادر مجرب تولید کننده محصولات کشاورزی زیر نظر جهاد کشاورزی. ارسال به تمامی نقاط کشور با بسته بندی عالی در نهالستان بهشت سبز .

خرید

برای خرید و همینطور اطلاع بیشتر از قیمت ‌نهال‌ خرمالوخوشه ای گوجه ای .نحوه خرید اینترنتی‌ نهال خرمالو خوشه ای گوجه ای لطفا با نهالستان تماس حاصل فرمائید.

تماس با نهالستان

شماره تماس : 09141804002

شماره تماس : 09038751942

پشتبانی 24 ساعته.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *