نهال زردآلو شکر پاره

درخت زردآلو خوشه ای شکر پاره ، یکی از بهترین ارقام محصولات زردآلوی ایرانی است. به طور کلی درخت زردآلو خوشه ای شکر پاره رشد بهتری را در نواحی معتدل رو به گرما، دارد و در مناطق سردسیر رشد کمتری نسبت به این نواحی دارد. با این حال زردآلو شکر پاره از جمله معدود درختان زردآلو است که ، سرمای زیادی را تحمل می نماید.

این درخت بر اساس قرائن و شواهدی که به دست آمده در کشورهایی چون، چین، ایران، و ارمنستان به صورت خودرو نیز یافت می شود.

زردآلو شکر پاره مانند دیگر ارقام زردآلو جزو درختان خزان دار است و در فصل پاییز دچار ریزش برگ ها میگردد .و مانند بسیاری درختان دیگر، در بهار دوباره رشد می کند.

میزان باردهی درخت زردآلو خوشه ای شکر پاره

زردآلو شکر پاره جزو ارقامی است که باردهی بالایی دارد .و نسبت به برخی از ارقام و گونه های دیگر ، تا دو برابر بار می دهد. البته عوامل بسیار زیادی مانند آبیاری، دفع آفات و خصوصا زخمی نشدن و تقویت درخت در باردهی زردآلو شکر پاره، بسیار موثر است.

ارتفاع درخت زردآلو شکر پاره

به طور کلی درخت زردآلو شکر پاره ، در بیشترین و بهترین حالت ، ارتفاعی بیش از ۵ تا ۶ متر را تجربه نمی کند. اما ارتفاع زردآلو شکر پاره ، در غالب اوقات به بیش از ۴ تا ۵ متر نمی رسد.

فواصل کاشت نهالهای زردآلو خوشه ای شکر پاره

فاصله کاشت درختان زردآلو شکر پاره به طور کل ۶متر در هفت متر می باشد. اما این فاصله جهت زردآلو شکر پاره ، ۳ متر در ۴ متر است. اهمیت فراوان این میزان فاصله، .از آنجا ناشی می شود که می بایست حتما یک رقم دیگر زردآلو ، به عنوان گرده افشان در این فاصله قرار بگیرد. بهترین گرده افشان برای زردآلو خوشه ای شکر پاره ، از نوع زردآلو عسگرآبادی می باشد.

آبیاری نهال زردآلو خوشه ای شکر پاره

به جرات می توان گفت مهم ترین موضوع در رشد و باردهی درختان زردآلو از هر نوع، به آبیاری این درختان مربوط می شود. سلامت درخت زردآلو شکر پاره به آبیاری آن بسیار وابسته است .و در صورتی که آبیاری علمی و منظم و مناسبی صورت نگیرد، احتمال خشک شدن و عدم رشد درخت بسیار بالا می رود.

نکات بسیار مهمی که در آبیاری نهال زردآلو شکر پاره باید مد نظر قرار گیرد؛ به شرح زیر است :

جهت پرورش مناسب این نوع زردآلو، حتما باید فواصل منظم ۱۵ تا ۲۰ روزه با، میزان آب زیادی رعایت گردد. علاوه بر این که میزان آب باید زیاد باشد؛ جهت زردآلو شکر پاره کیفیت آب نیز بسیار حائز اهمیت است.

میزان آب مورد نیاز برای هر هکتار با روش آبیاری سنتی میزانی بین ۷ تا ۱۰ هزار متر مکعب است. در حالی که با قطره ای نمودن آبیاری ، می توان این عدد را به بازه ای میان ۵ تا ۶ هزار متر مکعب .در سال برای هر هکتار رساند.

نکته مهم دیگر درباره آبیاری نهال زردآلو شکرپاره ، به رطوبت زمین بازمی گردد. و آن این است که می بایست با نظارت دقیق زمانی به آبیاری درخت پرداخت که رطوبت خاک از ۵۰ درصد کمتر شده باشد.

نهال زردآلو خوشه ای شکر پاره
نهال زردآلو خوشه ای شکر پاره

شرایط محیطی کاشت نهال زردآلو خوشه ای شکر پاره

در مورد شرایط محیط کاشت زردآلوخوشه ای شکر پاره ، حتما باید به این نکته توجه داشت که یکی از ضروری ترین نیازهای درخت زردآلو آفتاب ، است. لذا می بایست حتما به این نکته توجه داشت که درختان به گونه ای کاشته شوند .که بیشترین میزان نورگیری از خورشید را داشته باشند.

عمر مفید درخت زردآلو شکر پاره

ثمر دهی و عمر مفید زردآلو خوشه ای شکر پاره، حدود ۷۰ سال است. این درخت. حدودا از سن سه سالگی  ؛ شروع به باردهی می نماید.

زمان گل دهی

زردآلو شکر پاره خوشه ای یکی از مقاوم ترین درختان در برابر سرما است. زمان گل دهی این رقم زردآلو در اوایل فصل بهار می باشد.

گرده افشان

بهترین گرده افشان برای این رقم، زردآلو عسگرآباد می باشد.

دمای مناسب نهال زردآلوخوشه ای شکرپاره

همان طور که عنوان گردید در میان ارقام گوناگون زردآلو، نهال زردآلو شکرپاره یکی از مقاوم ترین ارقام در برابر سرما است. و دیر گل بودن آن نیز سبب می شود که هر چه کمتر در معرض سرما زدگی باشد.

این نوع زرد آلو دمای تقریبی ۳۰ تا ۳۵ درجه را تحمل می نماید. مناطق بسیار گرم ، محل های مناسبی برای کاشت زردآلو شکر پاره نیستند.

رنگ میوه زردآلو شکر پاره

شکر پاره رنگی زرد و قرمز دارد. انتهای پهن این نوع زردآلو، از مشخصه های اصلی این رقم می باشد. اگر میوه با دم آن چیده شود رنگی متمایل به صورتی خواهد داشت.

تاریخ رسیدن میوه

فصل برداشت نهال زردآلو خوشه ای شکر پاره  در اوایل تابستان و ابتدای تیرماه است.

زردآلو شکر پاره خوشه ای
زردآلو شکرپاره خوشه ای

توجه داشته باشید که :

فروش نهال ‌زردآلو خوشه ای شکر پاره ، در نهالستان بهشت سبز با شناسنامه. و گواهی بهداشت تحت نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد.و همچنین تمامی نهال ها به صورت تضمینی ارائه میشود.

نهال فروشی بهشت سبز تولید کننده نهال‌‌ زردآلوخوشه ای شکر پاره در کشور آماده ارسال. و فروش نهال‌ زردآلوخوشه ای شکر پاره به تمامی مناطق ایران می باشد.

نهالستان بهشت سبز آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین. و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.

تولید بیش از 1000 نوع نهال خوشه ای کمیاب در سال .با بهترین کادر مجرب تولید کننده محصولات کشاورزی زیر نظر جهاد کشاورزی. ارسال به تمامی نقاط کشور با بسته بندی عالی در نهالستان بهشت سبز .

خرید

برای خرید و همینطور اطلاع بیشتر از قیمت ‌نهال‌ زردآلوخوشه ای شکرپاره .نحوه خرید اینترنتی‌ نهال زردآلوخوشه ای شکرپاره لطفا با نهالستان تماس حاصل فرمائید.

تماس با نهالستان

شماره تماس : 09141804002

شماره تماس : 09038751942

پشتبانی 24 ساعته.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *