گردو خوشه ای چندلر:

نهال گردو خوشه ای چندلر ؛منشا این رقم گردوی برجسته کالیفرنیا میباشد و برای اولین بار در دانشکده کالیفرنیا معرفی شده است.
گردو چندلر یکی از برجسته ترین ارقام گردو برای کشت در کالیفرنیا میباشد ، ناگفته نماند یکی ازمعروف ترین و پرکشت ترین ارقام گردو در کل جهان محسوب میشود.
مغز این رقم گردو کیفیت و شفافیت فوق العاده ای را دارد و به همین دلیل از ارزش بالایی برخوردار است.
گردو خوشه ای چندلر در مقابل سرما مقاومت زیادی دارد و از محبوب ترین ارقام گردو در ایالات متحده آمریکا میباشد.

این رقم گردو همانطور ک در مقابل سرما مقاوم است در مقابل خشکی هم مقاومت زیادی دارد و نیاز سرمایی آن نسبت به سایر میوه ها کمتر است و برای بیدار شدن نیاز سرمایی کمی دارد.
نهال گردو خوشه ای چندلر دارای رشد متوسطی بوده و درخت آن به صورت نیمه راست رشد میکند.
این رقم گردو رقم بسیار امید بخشی است برای تجارت.
نهال گردوخوشه ای چندلر در ارتفاعات ۴۰۰ الی۱۲۰۰ بهتر رشد میکند ولی اگر ارتفاع از این بیشتر افزایش یابد رشد میوه هم کاهش می یابد.

این رقم گردو بدنه نازکی دارد و شکل آن بیضی بزرگ است و به راحتی مغز آن از پوست جدا میشود.
درخت گردو خوشه ای چندلر باردهی و عملکرد فوق العاده ای دارد.
فاصله نهال این رقم گردو ۵*۷ میباشد.مغز گردوی این رقم گردو سفیدرنگ است و طعم فوق العاده ای دارد.

مقاومت سرمایی نهال گردو خوشه ای چندلر

گردوخوشه ای چندلر دارای مقاوت بسیار بالا به افات و سرما بوده.

و درحال حاضر محبوب ترین رقم گردو در ایالت متحده ی امریکا می باشد.گردوچندلر رقم مناسب برای اب و هوای خشک و در مقایسه با رقم فرانکوت نیاز سرمایی کمتری برای شکستن خواب دارد .

و پذیرش کلاله اغلب بصورت همزمان موفق نیس به همین دلیل ۵%از باغ گردو باید با درختان گرده افشان مناسب دیگر کاشته شود.که از رقم فرانکوت یا فرنت و فرنور همچنین گردوی روند جهت گرده افشانی باغات گردو چندلر استفاده می شود.

فاصله کاشت نهال گردو خوشه ای چندلر

فاصله کاشت نهال گردو چندلر ۷*۵ بوده که به ازای هر هکتار ۲۸۰ اصله نهال گردو می باشد.

در باغات مادری بالغ از بابت برداشت محصول از هر درخت در سال ۵ الی ۶ حدود ۲۰ کیلو گردوی خشک برداشت می شود.و همچنین باغات مادری بالغ متوسط برداشت بین ۳۰ الی ۳۵ کیلو است.

گردو خوشه ای چندلر
گردو خوشه ای چندلر

ویژگی های نهال گردو خوشه ای چندلر

از ویژگی های بارز نهال گردو چندلر زود بازده بودن (باردهی از سال اول) و باردهی در شاخه های جانبی .و همچنین دیر گل بودن که باعث میشود درفصل بهار که اغلب باغات گردوی کشورمان .دچار سرما زدگی میشود این رقم مقامت خوبی در برابر سرمای بهاره نشان داده است.

ضمنا باغداران عزیزتوجه داشت باشند که گردوی چندلر از ارقام گردوی پیوندی حساب میشود. که نیاز صد درصد به گرد زا دارد که شما باید همراه هر ۲۰ اصل نهالی. که میکاریم ۱ درخت برای گرده افشان داشته باشیم که کیفیت باروری باغ شما تضمین گردد.

توصیه میشود از رقم فرانکوت و فرنت یا روند برای گرده افشانی استفاده نمایید.

خصوصیات مهم دیگر گردو خوشه ای چندلر :


۱.دیرگل بودن ومقاومت بسیار بالا به سرما{گردو چندلر}
۲.زود بازده بودن (باردهی از سال اول){گردو چندلر}
۳.پایه کوتاه بودن{گردوچندلر}.
۴.مقاومت بسیار بالا به بیماری ها{گردوچندلر}
۵.باردهی جانبی{گردو چندلر}
۶.یک دست بودن محصول{گردو چندلر}.

باردهی درخت گردو چندلر

از سال پنجم به خوبی بصورت اقتصادی و دلخواه باغذار شروع به میوه دهی میکند البته این نهال گردو از سال های اولیه نیز میوه میدهد.

اما بصورت تجاری اقتصادی از سال پنجم شروع می کند.گردو چندلر به نور مناسب خورشید و تا حدود ۶۰۰ ساعت به سرما برای بیدار شدن از خواب زمستانه نیازمند است.

وزن گردو چندلر به حدود۱۴ ,۱۵ گرم میرسد ودارای ظاهری بیضی شکل است که عمر اقتصادی خوبی برای یک باغدار دارد .و حدود ۱۰۰ سال کم و بیش عمر میکندسالانه باغداران زیادی .از گردو چندلر خریداری می کنند و طرفداران زیادی بخاطر ویژگی نهال گردو دارد.

توجه داشته باشید که :

فروش نهال گردوخوشه ای چندلر، در نهالستان بهشت سبز با شناسنامه. و گواهی بهداشت تحت نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد.و همچنین تمامی نهال ها به صورت تضمینی ارائه میشود.

نهال فروشی بهشت سبز تولید کننده نهال گردوخوشه ای چندلر، در کشور آماده ارسال. و فروش نهال گردوخوشه ای چندلر به تمامی مناطق ایران می باشد.

نهالستان بهشت سبز آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین. و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.

تولید بیش از 1000 نوع نهال خوشه ای در سال .با بهترین کادر مجرب تولید کننده محصولات کشاورزی زیر نظر جهاد کشاورزی. ارسال به تمامی نقاط کشور با بسته بندی عالی در نهالستان بهشت سبز .

خرید

برای خرید و همینطور اطلاع بیشتر از قیمت نهال گردو خوشه ای چندلر، نحوه خرید اینترنتی نهال گردو خوشه ای چندلر لطفا با نهالستان تماس حاصل فرمائید.

تماس با نهالستان

شماره تماس : 09141804002

شماره تماس : 09038751942

پشتبانی 24 ساعته

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *