گردو خوشه ای کوپه ای

گردو خوشه ای کوپه ای ،گردو کوپه ای کانادایی : این رقم به دلیل عملکرد بالا و مرغوبیت مغز و همچنین باردهی از سال اول و پوست کاغذی بودن و درشتی سایز گردو یکی از با ارزش ترین گردو های موجود در بازار خشکبار محسوب میگردد . این نوع نهال گردو یکی از مناسب ترین گردو ها برای مناطق سرد سیر و یخبندان میباشد و مقاومت بالایی در برابر سردی هوا در پی دارد .

نحوه باردهی این نهال در سنین ده سالگی ما بین ۶۰ الی ۶۵ کیلو برای هر درخت برآورد شده است . گردو کوپه ای خوشه های ثمر ده این نهال به دلیل درشتی سایز گردو ، امکان باردهی بیش از ۵ الی ۶ گردو در یک خوشه را نداشته و بایستی دقت نمود که این رقم از نهال گردو به دلیل پایه متوسط بودن مایل به پایه بلند ، با فاصله 7×7 کاشت میگردد .

این نژاد نهالی به دلیل زود بازدهی و مرغوبیت بالای مغز گردوی این نژاد نهالی به دلیل زود بازدهی و مرغوبیت بالای مغز گردوی آن و همچنین درشتی سایز ثمره گردو و پوست کاغذی آن و همچنین درشتی سایز ثمره گردو و پوست کاغذی آن و همچنین مقاومت در برابر سرمای شدید ، توانسته در نزد کشاورزان در جایگاه والایی از لحاظ اقتصادی قرار بگیرد .

گردو خوشه ای کوپه ای
گردو خوشه ای کوپه ای

آموزش کاشت نهال گردو:

در قسمت آموزش کاشت نهال گردو ، عواملی مانند آب و هوای منطقه ، نوع خاک و نوع بذر گردو باید در نظر گرفته شود. گرچه گردو یک مغز بسیار خوشمزه و مقوی است ، اما باید قبل از کاشت بدانیم که درخت گردو بیشتر گیاهان همسایه خود را از بین می برد. زیرا این درخت مغز سموم شیمیایی را جذب کرده و به داخل خاک منتقل می کند. در نتیجه درختانی مانند سیب ، کاج ، گوجه فرنگی و گیاهان دیگر را از بین می برد.

بنابراین ، باید در فاصله مشخصی از درختان دیگر کاشته شود. این درخت عمر طولانی دارد و می تواند سالها میوه یک گردو داشته باشد. فقط اگر عجله دارید ، قبل از هر اقدامی ، باید بدانید که نهال گردو در حدود ده سال به حداکثر عملکرد خود می رسد.

هنگام یادگیری کاشت گردو باید به این نکته اشاره کرد که علاوه بر نهال می توانید از گردو یا دانه های آن هنگام کاشت گردو نیز استفاده کنید. اما تهیه بذر و جوانه کار ساده ای نیست و مدت زمان طولانی ، حدوداً چند ماه طول می کشد. اما استفاده از نهال گردو راهی سریعتر و کم زحمت خواهد بود.گردو خوشه ای کوپه ای
استفاده از نهال گردو به دلیل انتقال مواد شیمیایی به داخل خاک و بزرگ بودن و رشد آن برای باغ های شهری بسیار مناسب نیست. بهترین مناطق برای پرورش نهال گردو مناطقی است که دمای آنها بین منفی ۳۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد باشد.

گیاهشناسی گردو:

ریشه درخت گردو منفرد است و برگها از برگچه های بزرگ فردو تشکیل شده اند. سنبله های گلهای نر آویزان است. اما گل ماده حالت عمودی روی شاخه دارد. هر گل نر دارای یک مالچ متشکل از 3 تا 4 مقیاس است که تعداد زیادی سیتی را از خارج پوشش می دهد. در وسط سیتی ، معمولاً اثر گل ماده نارس وجود دارد.

گلهای ماده روی درخت گرد هستند و هرگز از 2 تا 4 بیشتر نمی شوند. هر گل ماده در بیرون یک مالچ کوچک دارد که به تخمدان متصل است و دارای زائده هایی (براکت های مربع و براکت های مربع) با اندازه های مختلف در زیر گل است.

گل های ماده دارای گل های ماده دو ساقه ای هستند که به طور کلی تخمدان خانه را تشکیل می دهند و در موقعیت پایین قرار دارند. قسمت آزاد ماده نیز با 2 کلاله پهن به پایان می رسد. میوه به شکل شافت ، خط وسط و حاوی مواد تلخی است. میوه های حاوی میوه فقط در گردوی تازه یافت می شود که حاوی تمام قسمت های میوه است.

آب و هوای کاشت نهال گردو خوشه ای کوپه ای :

درختان گردو در تابستان به درجه حرارت زیاد و سرما بسیار حساس هستند. در طول خواب زمستانی ، درختان گردو می توانند -11 درجه سانتیگراد را تحمل کنند بدون اینکه آسیب جدی ببینند .اما بعد از رشد ، دمای سرما -2 تا -3 درجه سانتیگراد است باعث از بین رفتن برگها ، شاخه ها و گلها می شود و در نتیجه باعث کاهش محصول می شود.

دمای بالاتر از 38 درجه سانتی گراد می تواند باعث سوختگی سبز پوست و چین و چروک مغز گردو شود و گاهی اوقات میوه پوک می شود. در رطوبت نسبی پایین و دمای بالاتر از 40 درجه سانتیگراد ، گردو آسیب زیادی می بیند.

دمای پایین در تابستان نیز نامناسب است ، زیرا باعث پر شدن ناکافی میوه می شود. بارندگی و رطوبت باعث افزایش پژمردگی گردو در اواخر بهار و تابستان می شود ، اما انواع با برگ دیر معمولاً آلوده نیستند.

خاک مناسب نهال گردو خوشه ای کوپه ای :

قبل از کاشت گردو ، سطح خاک ، زیره ، تهویه ، زهکشی ، واکنش شیمیایی خاک (PH) و در دسترس بودن عناصر مختلف باید آزمایش شود.
اسیدیته خاک می تواند مواد معدنی را به طور موثر جذب کند. بیشتر مواد معدنی در محدوده اسیدیته بین 6 تا 7 می توانند توسط گیاهان جذب شوند.گردو خوشه ای کوپه ای
معمولاً در مناطق سردسیر ، واکنش شیمیایی خاک اسیدی است و با افزودن آهک می توان این واکنش شیمیایی را افزایش داد.

علاوه بر خاک سطحی ، شرایط خاک زیرین برای گردو نیز مهم است .، زیرا ریشه ها می توانند به عمق 3 متر نفوذ کنند ، خاک زیرین باید از سنگ ، خاک رس سخت و لایه های نفوذ ناپذیر باشد که ریشه ها را محدود کند. آره. تحمل درختان گردو در برابر خاک سخت ، خاک سطحی و خاک خشک بهتر از شرایط آب و هوایی شدید است. علاوه بر این ، باید از نماتودهای پیچیده و بیماری های قارچی در خاک جلوگیری شود.

سیستم آبیاری نهال گردو خوشه ای کوپه ای :

آبیاری در مناطق کم باران برای درختان گردو ضروری است. کمبود آب باعث رشد آهسته ، کاهش عملکرد و کیفیت میوه می شود. آب زیاد نیز باعث رشد کند و بیماری های تاج و ریشه می شود. آبیاری برای درختان جوان و پیوندی ضروری است ، اما در درختان بالغ آبیاری ادامه دارد . ریشه ها به آب کمتری نیاز دارند. مقدار و مقدار آبیاری به سن درختان ، نوع خاک ، میزان بارندگی و توزیع آن بستگی دارد.

کوددهی و تغذیه درخت گردو:

تغذیه اگر مقدار یک یا چند ماده غذایی در خاک کمتر از حد معمول باشد ، از کودهای مختلفی برای از بین بردن این کمبودها استفاده می شود.

ازت
کمبود نیتروژن نادر است. علائم کمبود نیتروژن در مراحل اولیه شامل ضعیف شدن شاخ و برگ درختان گردو. ، جمع شدن برگها ، کاهش رشد شاخه ها ، کاهش بازده و تشکیل میوه های کوچک با مغزهای کوچک است. مصرف نیتروژن به میزان 225-175 کیلوگرم در هکتار در مراحل اولیه رشد از بروز علائم فوق جلوگیری می کند. گردو خوشه ای کوپه ای .

فسفر

استفاده از سوپرفسفات روی درختان جوان گردو در زمستان کیفیت میوه را بهبود می بخشد ، اما درختان بالغ گردو به کندی در برابر این واکنش نشان می دهند.
پتاسیم
علائم کمبود پتاسیم در ابتدا ، برگها کمرنگ می شوند ، سپس لبه ها .بالا می روند و پیچ می خورند و زیر برگها خاکستری می شود. آنها از بین می برند.

روی
علائم کمبود روی در اوایل فصل رشد هنگامی که باز شدن جوانه ها به تأخیر می افتد و برگ ها کوچک و زرد هستند ، ظاهر می شوند. با کمبود شدید ، انتهای شاخه های گردو نیز خشک می شوند. درمان شامل تغذیه محلول پاشی برگها با سولفات روی (36٪) به میزان نیم کیلوگرم در هر 400 لیتر آب است.

بر

علائم کمبود شامل تغییر شکل برگ ، کوتاه شدن گره ها و زردی و خشک شدن شاخه ها است. استفاده از بوراکس از طریق خاک هر دو یا سه سال یک روش خوب برای جلوگیری از کمبود است.

منگنز

کمبود در اوایل بهار یا اواسط تابستان ، لکه های زردی بین رگبرگ ها ایجاد می شود که بعداً به لبه های برگ گسترش می یابد. این برگها زودرس می ریزند. پاشیدن سولفات منگنز روی برگ ها درمان این کمبود است.

اهن

با کمبود آهن ، رگهای بین رگها در ابتدای فصل رشد زرد و در مراحل بعدی سفید می شوند.در حالی که کمبود آهن ابتدا در برگهای فوقانی ظاهر می شود.گردو خوشه ای کوپه ای

مس

کمبود مس به صورت لکه های مرده ، زرد شدن و ریزش زودرس برگ ظاهر می شود ، در حالی که لکه های کوچک قهوه ای تیره در اطراف نوک شاخه ها ظاهر می شود. بالا پوشاندن محلول با محلول بوردو در اواخر بهار یا اوایل تابستان کمبود مس را برطرف می کند.

منیزیم

علائم کمبود در نواحی خاصی در نوک و لبه های پایین برگ های درخت دیده می شود. محلول تغذیه محلول پاشی با سولفات منیزیم است. به طور کلی استفاده از ازت ، فسفر و پتاسیم به میزان 60 کیلوگرم در هکتار منجر به حداکثر عملکرد گردو می شود.

توجه داشته باشید که :

فروش نهال گردوخوشه ای کوپه ای، در نهالستان بهشت سبز با شناسنامه. و گواهی بهداشت تحت نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد.و همچنین تمامی نهال ها به صورت تضمینی ارائه میشود.

نهال فروشی بهشت سبز تولید کننده نهال گردوخوشه ای کوپه ای، در کشور آماده ارسال. و فروش نهال گردوخوشه ای چندلر به تمامی مناطق ایران می باشد.

نهالستان بهشت سبز آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین. و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.

تولید بیش از 1000 نوع نهال خوشه ای در سال .با بهترین کادر مجرب تولید کننده محصولات کشاورزی زیر نظر جهاد کشاورزی. ارسال به تمامی نقاط کشور با بسته بندی عالی در نهالستان بهشت سبز .

خرید

برای خرید و همینطور اطلاع بیشتر از قیمت نهال گردو خوشه ای کوپه ای، نحوه خرید اینترنتی نهال گردو خوشه ای کوپه ای لطفا با نهالستان تماس حاصل فرمائید.

تماس با نهالستان

شماره تماس : 09141804002

شماره تماس : 09038751942

پشتبانی 24 ساعته

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *