نهال گردوخوشه ای

نهال گردوخوشه ای رقم گردو بسیار بارده و با کیفیت بوده که دارای وزن هر میوه آن به حدود ۱۱ گرم رسیده .و دارای مغزی پر است که به دلیل سهولت جدایی از پوسته بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

این نهال گردو خوشه ای بدلیل باردهی بالا برای کارهای تجاری بسیار مفید بوده و وقتی سن درخت گردو به ۶ سالگی برسد باردهی آن بسیار بیشتر می شود و به اوج می رسد که می توانید درآمد بسیاری را کسب کنید.

نکات مهم در خرید نهال گردوخوشه ای :

گردو خوشه ای، سابقه بسیار زیادی در کشور فرانسه دارد. عده ای نیز آن را با نام کشور فرانسه می شناسند. هر چند که نام گذاری این نوع گردو در نوع لاتین بر مبنای یک کلمه فرانسوی می باشد. این گونه از قرن 18 میلادی در فرانسه رشد یافته است.

کاشت نهال گردوخوشه ای، برای مناطق سردسیر مناسب می باشد. چون توان تحمل افت دما در زمستان و یخبندان های احتمالی در بهار را دارد. گردوی خوشه ای، پوسته نازکی دارد و همین موضوع نیز باعث اهمیت کاشت آن شده است.

این گونه گردو اگر چه پوسته نازک و با کیفیتی دارد اما زمان نسبتاً طولانی برای شکوفایی نیاز خواهد داشت. ضمن اینکه زمان رسیدن گردوها نیز به مراتب دیرتر از سایر گردوها می باشد. برای رسیده شدن این گردوها باید تا اواسط پاییز صبر کنید. این در حالی است که در حالت نرمال و طبیعی بیشتر گردوها در همان اواخر تابستان و نهایتاً اوایل پاییز به قابلیت برداشت می رسند.

نمونه بالغ و کامل این درخت از نظر قدی به ارتفاع 30 تا 60 فوت می رسد. بنابراین مرتفع می باشد.

بزرگترین مرجع گردوخوشه ای
بزرگترین مرجع گردوخوشه ای

باردهی درخت گردوخوشه ای

درخت گردو خوشه ای، برای به بار نشستن و ثمردهی به پنج سال زمان نیاز دارد. اگر تصمیم دارید پرورش Walnut seedlings ،را برای احداث یک باغ مورد توجه قرار دهید، بهتر است از فاصله 25 تا 40 فوت بین این نهال های کاشته شده بهره مند شوید. در این صورت رشد نهال گردو مزاحمتی برای دیگر نهال ها به همراه نخواهد داشت.

نحوه کاشت گردو خوشه ای:

زمانی که کاشت نهال گردوخوشه ای، را انجام دادید، باید به آبیاری آن نیز اهمیت دهید. این آبیاری در فصول خشک اهمیت زیادی دارد. یعنی زمانی که دیگر بارش طبیعی برای نهال وجود ندارد. آبیاری فصول خشک از ماه اردیبهشت تا ماه شهریور مورد توجه قرار می گیرد. در واقع میزان آبیاری نهال گردو خوشه ای، برابر با 12 تا 15 گالن در طی یک هفته می باشد.

هرس نهال گردوخوشه ای

هرس برای درختان به ویژه درختان میوه اهمیت زیادی دارد. هرس به موقع می تواند رشد مفیدی را برای درخت به همراه داشته باشد و روند میوه دهی آن را بهبود بخشد. بعد از کاشت درخت گردو خوشه ای باید به وضعیت هرس آن توجه کنید. برای انجام هرس زمان نزدیک به بیدار شدن درخت را انتخاب می کنند. این زمان می تواند میانه یا اواخر فصل زمستان باشد. شاخه هایی که کمتر از 45 درجه زاویه دارند، در عملیات هرس درخت به طور کلی حذف می گردند.

چرا روش کاشت درخت گردو خوشه ای مهم است؟

قبل کاشت درخت گردو خوشه ای، باید بدانید، سنبله گل های نر به حالت سرازیر و معلق می باشند.در طول مدت تابستان جوانه ماده های آن ها متمایز می شوند. نکته جالب این نهال گردو این است که گردوی آن ها در زمانی که کاملا رسیده است با ترک کردن پوست سبز رنگی که دور تا دور آن را پوشش داده است به پایین می افتد. نهال گردو های خوشه ای و استفاده از گردوهایی که در آینده به وجود می آورد باعث می شود تا شما بتوانید میزان کلسترول خون خودتان را کاهش دهید.

این گردو دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که پوست زیبای شما را جوان و سر زنده نگه می دارد. این میوه خشک دارای برخی از ویتامین های ب می باشد. استفاده از این گردو برای پیشگیری و محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی بسیار موثر است. گردو خوشه ای، در آینده گردو هایی را در اختیار شما می گذارد که با خوردن آن ها می توانید از بیماری های خطرناکی مثل لختگی خون، پارکینسون، آلزایمر و سنگ کیسه صفرا جلو گیری نمایید.

تکثیر درخت گردو خوشه ای :

مطمئنا در نهال گردوخوشه ای، تکثیر آن و بیماری های آن اهمیت زیادی دارد. بهتر است بدانید که تکثیر گردو به وسیله بذر انجام می شود و همین طور می تواند با شیوه پیوند وصله ای هم به انجام برسد. البته پیوند وصله را در دوسالگی نهال گردوخوشه ای، می توان انجام داد. این نهال را بهتر است در فصل بهار بکارید. از پیوند شاخه، جوانه و خواباندن نهال هم می توان برای تکثیر آن استفاده کرد.

اما مورد مهم دیگری که در خرید نهال های گردو موثر است، آفات و بیماری های آن می باشد. یکی از این بیماری ها که در سال های پر بارش اتفاق می افتد، بیماری آنتراکنوز می باشد که دارای عامل قارچی است. بیماری دیگری هم وجود دارد که موجب خشک شدن شاخه های درختان بیمار می شود. از بیماری های شایع در میان نهال گردو هم می توان به آب سیاه اشاره کرد.

توجه داشته باشید که :

فروش نهال گردوخوشه ای ، در نهالستان بهشت سبز با شناسنامه. و گواهی بهداشت تحت نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی صورت میپذیرد.و همچنین تمامی نهال ها به صورت تضمینی ارائه میشود.

نهال فروشی بهشت سبز تولید کننده نهال گردوخوشه ای ، در کشور آماده ارسال. و فروش نهال گردوخوشه ای چندلر به تمامی مناطق ایران می باشد.

نهالستان بهشت سبز آماده هرگونه همکاری و خدمات مشاوره رایگان به باغداران عزیز به منظور خرید بهترین. و با کیفیت ترین انواع نهال با ضمانت برگشت کالا می باشد.

تولید بیش از 1000 نوع نهال خوشه ای در سال .با بهترین کادر مجرب تولید کننده محصولات کشاورزی زیر نظر جهاد کشاورزی. ارسال به تمامی نقاط کشور با بسته بندی عالی در نهالستان بهشت سبز .

خرید

برای خرید و همینطور اطلاع بیشتر از قیمت نهال گردو خوشه ای ، نحوه خرید اینترنتی نهال گردو خوشه ای چندلر لطفا با نهالستان تماس حاصل فرمائید.

تماس با نهالستان

شماره تماس : 09141804002

شماره تماس : 09038751942

پشتبانی 24 ساعته

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *